Tuesday, January 3, 2012

merindui

kesedihan melanda hati
tiada siapa yang mengetahui
hanya diari peneman dikala sunyi
mencoret diatas sesuatu yang pasti

mencari ketenangan
dengan melihat bintang
ternyata ia berkesan
namun hanya seketik

merindui sesuatu yang tidak pasti
meratapi yang belum pasti akan pergi
tersekat antara dua jalan
yang aku sendiri tidak pasti
mana arah tujunye

mencari sesuap perhatian
mencari secebis kasih sayang
tetapi entah bila ia akan kunjung tiba
menangisi hati yang sering terluka
bukan luka kerana torehan
tetapi luka kerana terlalu merindui

mengharap kasih sayang yang dulu
namun semua hampa
keadaan tidak lagi seperti dulu
yang mana sentiasa berubah

Monday, November 14, 2011

rindu didalam diam

tatkala mata melabuhkan tirai
kau hadir menghampiri diri
kau renung melihat aku

aku menyembunyikan kata
aku membatukan diri
namun perlahan kau hampiri

kau singkap tirai hati
kau telah hancurkan batu
yang menjadi dinding
yang sukar ditembusi

kau datang tanpa kata
kau pergi juga tanpa kata
biarkan ak sendiri
yang sukar untuk berdiri sendiri

ku ingin kau tau
walaupun mulut ku membisu
suara ku kaku
tetapi hatiku menyatakan
aku rindu padamu

Saturday, November 12, 2011

WARKAH BUATMU SAHABAT

hidup memang penuh onak dan ranjau,
aku masih berdiri kerana adanya kau wahai sahabat,
ak masih melangkah kerana adanya kau wahai sahabat,
ak masih berusaha kerana adanya kau wahai sahabat,

namun aku sedar bukan selalunye panas sampai ke petang,
bukan selalu kau sentiasa ad di sisi ku,
mungkin kau pun akan ada masalah juga,
kau pun manusia biasa yang memerlukan maa untuk diri sendiri,
namun kau perlu tahu bahawa kau merupakan sahabat aku,
dan selamanya sahabat aku,

kenapa kau pergi??
kenapa kau tinggalkan sahabat kau ini,
aku pernah buat salah ke?
aku memerlukan sahabat tp kau pergi meninggalkan aku,
tapi tak mengapa hidup xselalunya kt atas,
kau memerlukan sahabat yang lebih baik,
kau xmemerlukan sahabat seperti aku,
yang hanya tahu kepentingan diri,

dan kini ak keseorangan tanpa sahabat,
dulu aku pernah hidup begini,
aku juga udah merasa hidup bersahabat,
dan kini kembali berseorangan,

sahabat,
biar ak ungkapkan sesuatu,
coretan ini bukan sengaja aku tulis buat hiburan,
tetapi merupakan satu bingkisan yang tidak terlahir dari bibir.

Saturday, October 22, 2011

bILa berKata S0aL hATi

bila kita berbicara soal hati...memang semuanya menjadi tanda tanya..bila sebut hati..slalu dikaitkan dengan cinta..bila cinta di ketengahkan...hati pula yang menjadi persoalan...hati ini pun tak mampu untuk memilih..adakah dia, dia atau dia yang akan menjadi penyeri didalam hiudp ini..namun semua itu bukan kerja kter...jodoh pertemuan berada di tangan yang maha Esa..tapi kenapa kita tak boleh lari dari sikap ingin mencari..??mungkin itu lumrah manusia..tp bagi aku..ak xperlu mencari krn ak yakin..bahawa jodoh ku telah ditentukan..cuma lambat atau pun cpat shj..kalau ak diberi peluang untuk mencari...ak pn xtahu samada ak perlu gunakan peluang itu atau pun hanya perlu membiarkan masa itu pergi..sbb ak yakin...yakin kot...:)

Monday, August 15, 2011

hAri-HarI yang BerLalu

hari2 yang berlalu kini umpama duri didalam tubuh ini...pedihnya seolah memaksa diri ini untuk terduduk dan hanya mampu mengalirkan merasakan tangisan dari dalam hati...begitu bnyak dugaan yang ku tempuh dan dugaan ynag ak tumpuh suatu ketika dulu..berteman..tetapi kini sendirian lagi...ak hanya ingin kn seseorang menemani diri ini..menangis bersama..ketawa bersama..namun sampai bilakah penantian ini akan berakhir..kini ak merasakan seolah0olah diri ini tidak dilahirkn untuk disayangi...mungkin ini lah laluan hidup ak sebagai manusia..kesakitan dan tangisan hati ini hanya Tuhan sj yang mengerti..biarlah ia pergi menyusuri kepekatan malam yang akhirnya entah kemana..indah sungguh kehidupan sekiranya dugaan berlalu begitu sahaja...kini ak pasrah dan redha dengan ketentuanNya dan ak berharap ak terus kuat untuk mengharungi dugaan ini...

Monday, June 13, 2011

TAK PASTI takut pilihan tu tak tepat

mula2 ak nmpak komen nie kt fb..tersentap ak..rupenye selama nie ak xsangka dia tak yakin dgn sayang ak..xckup ke syg yang ak bagi kt dia??pe kjam sgt ke ak nie??truk sgt ke ak nie..sampi dia tak pasti dgn pilihan hati dia..klu dah ada orang len yang berjaya bkak pntu hati dia..bgtau ak..jgn wt ak mcm terbuang..mmg ak nie cpt terasa...selama dia knal ak..slame 3thn..xkn dia xnmpk yang ak nie cpat terasa??..ak plek la...ble dia ungkit pasal ak post kt fb 2..sedcond time dia tinggi suare ngn ak..mmg ak terdiam..ak xtau nk ckp ap..mungkin ak nie truk sgt kot..smpi dia kne tinggi kn suare kt ak..hmm...tah la..knape la susah sgt orang nk cye kn ak..bkn orang len yang ragu ngn ak...ornag yang pling dkat ngn ak plak 2..ak xtau nk ckp ak ag...ak terkedu..terdiam..mcm orang bisu...biala lpas nie ak terasa sorang2...nk share ngn sp ag..dl leh la...sblm ak tau yang dia sangsi ngn sayang ak..tp skrng..ak REDHA

Saturday, April 2, 2011

BbQ at bt. FrINggiE

tanggal 26-28hb march kami seramai 8 orang pg jln2 smbil bbq hehehe...sp xjoin mst rugi...hahhahah...yg join trme kasih sbb support klas sit4b..hhehehe...di sini ad pic2 yang menarik sebg tatapan..hehehhe...RUGI KLU XPG..HAHAHHAHA....